Cara Rayuan bagi Permohonan BR1M 3.0 Yang Gagal


bagi yang menerima nasib macam aku..
x tahu status permohonan macam mana..
surat tak sampai lg .. call hotline.. call cawangan lhdn .. semua x dapat-dapat..

ataupun bagi pemohon yang 
dah tahu status permohonan korang dah sah-sah gagal boleh la mengisi borang rayuan ..

katanya rayuan bermula 1 April 2014..
tp keluar pulak berita dah dalam proses uruskan 1 juta rayuan.. 
dah ca ner tue..

kesimpulannya esok aku akan pergi terus ke LHDN bersama-sama borang n salinan sijil2 berkenaan..
yer la.. mana tau bila semak tu dimaklumkan gagal boleh proceed rayuan terus..
kalau lulus Alhamdulillah..

ni link borang rayuan kot2 korang nk isi siap2 kat rumah..
xdek la nk kena dtg lhdn 2 3 kali..


Untuk rayuan BR1M sila sediakan dokumen lengkap spt berikut (yg berkenaan):-

1. salinan ic/mykad pemohon
2. salinan ic/mykad/MYPR/pasport pasangan
3. salinan ic/mykad/mykid/sijil lahir tanggungan (jika berkenaan)
4. salinan slip gaji terkini 3 bulan
5. salinan sijil kematian (jika berkenaan)
6. salinan sijil nikah (jika berkenaan)
7. salinan surat cerai (jika berkenaan)

sekiranya tidak mengemukakan dokumen lengkap yg diperlukan, pihak LHDN berhak menolak permohonan....

borg boleh diambil di cawangan LHDN @ memuat turun di webhttps://ebr1m.hasil.gov.my/

klu dah dtg nk semak tu digalakkan terus bawa dokumen lengkap supaya boleh terus membuat rayuan jika tidak lulus...
Update: bagi permohonan yg gagal diorg dah email... sila check email masing masing.


XOXO

No comments:

Post a Comment

etc