Perbezaan Ibu Putih Original dan Fake

0 kata
ok..
post ni special untuk ibu putih ninaskincare shj ye..

sebelum menjual sendiri sy penah beli ibu putih ninaskincare ni secara online dan offline..
mmg selalu org kata beli online senang kena tipu..
tp sebaliknya bg sy..
yg beli kt kedai tu yg tiruan..
apa la nasib..
tp bukan semua kedai yer..
ada je kedai yg jual yg ori tp kita sbg pembeli kena pandai2 la bezakan..


mula-mula tu mmg la nk beli direct dr pengasas nye kak nina tu..
tp yer la kan.. org biznes bz memanjang..
setakat sebekas ibu putih tu xkan la nk order ngan dia..
hehe..
wassap dia pon x sempt berbalas..
so sy order ngn satu fb nie..
redha jer la mula2 sbb takut dpt yg fake..

bila dah dpt brg tu compare2 ngan gambar instagram pengasas dia mmg sama..
bila pakai dlm 2 bekas tu mmg npk perubahan..
satu pakai muka n satu pakai kt tgn..
tp kt muka x pakai sgt sbb muka sy jenis sensitif..
xleh berminyak.. so pakai kdg2 je..
yg kt tgn mmg npk sgt perubahan..

disebbkn bekas yg kecik cepat sgt la habis nye..
so try la cari kt kedai..
tanye kt kedai dia kata ade jual tp x letak kt luar..
letak dlm laci je..
masa tu x terfikir langsung kedai jual fake so beli je la..

bila dah balik tu compare dgn bekas yg sblm ni mmg sgt beza..
bau n texture pun lain...
nyesal la jugak tp rembat je pakai kt kaki..
ntah losyen ape tah yg dia taruk dlm tu.. hehee..

so camne nk beza yg fake n ori..
yg ori ada gold lining kt bekas..  yg fake xdek..
actually stiker dier pun warna beza sikit..
yg fake gelap..

texture yg fake mcm losyen ..clear je..
yg ori mcm kesat2 ade biji2 sikit..

ni gambar ibu putih nina yg sy sendiri terbeli :



so korang kalau nk try tu pastikan yg ori yer..
kalau x saje je.. rugi duit
=)

update : now sy dah jual jugak ibu putih ni...dijamin ori..
https://www.facebook.com/aisybeautyshoppe
ig : aisybeautyshoppe




XOXO

Barang Parti/Belon Helium di Kuantan

0 kata
haritu aku n family buat birthday party anak sedara..
kecil kecilan jer tp kitorg nk buat keje cepat n senang ..
so nak decorate la pakai belon helium..
jenuh jugak la survey2 kt internet..
tempat yg jual belon yg isi helium ni kat kuantan..
akhirnya jumpa..

so pd orang2 kuantan boleh la try pegi kedai dekat 
Kuantan Garden (rumah warna purple)
rumah corner lot setingkat yg dijadikan kedai 
 tepi jalan besar berhampiran dengan Kuantan Specialist..

nama kedai x sure sbb time pergi tu diorg baru masuk kedai..
signboard nama kedai pun belom letak..
tp nama syarikat diorg adalah TCballoon..

boleh jugak kontek diorg kat fb..

kat kedai tu ada mcm2 lg la barang2 untuk kegunaan parti..
decoration utk gantung2... menda yg tiup2 tu.. mask.. topi.. etc
nk tempah belon yg seketul-seketul tu boleh..
yg dah decorate pon boleh..
bergantung pd bajet korang..
=)

lain2 kedai yg jual brg2 parti aku perasan kt kuantan ni (tp xdek belon helium la)
cowboy
daiso (ecm)








XOXO

Cara Rayuan bagi Permohonan BR1M 3.0 Yang Gagal

0 kata

bagi yang menerima nasib macam aku..
x tahu status permohonan macam mana..
surat tak sampai lg .. call hotline.. call cawangan lhdn .. semua x dapat-dapat..

ataupun bagi pemohon yang 
dah tahu status permohonan korang dah sah-sah gagal boleh la mengisi borang rayuan ..

katanya rayuan bermula 1 April 2014..
tp keluar pulak berita dah dalam proses uruskan 1 juta rayuan.. 
dah ca ner tue..

kesimpulannya esok aku akan pergi terus ke LHDN bersama-sama borang n salinan sijil2 berkenaan..
yer la.. mana tau bila semak tu dimaklumkan gagal boleh proceed rayuan terus..
kalau lulus Alhamdulillah..

ni link borang rayuan kot2 korang nk isi siap2 kat rumah..
xdek la nk kena dtg lhdn 2 3 kali..


Untuk rayuan BR1M sila sediakan dokumen lengkap spt berikut (yg berkenaan):-

1. salinan ic/mykad pemohon
2. salinan ic/mykad/MYPR/pasport pasangan
3. salinan ic/mykad/mykid/sijil lahir tanggungan (jika berkenaan)
4. salinan slip gaji terkini 3 bulan
5. salinan sijil kematian (jika berkenaan)
6. salinan sijil nikah (jika berkenaan)
7. salinan surat cerai (jika berkenaan)

sekiranya tidak mengemukakan dokumen lengkap yg diperlukan, pihak LHDN berhak menolak permohonan....

borg boleh diambil di cawangan LHDN @ memuat turun di webhttps://ebr1m.hasil.gov.my/

klu dah dtg nk semak tu digalakkan terus bawa dokumen lengkap supaya boleh terus membuat rayuan jika tidak lulus...
Update: bagi permohonan yg gagal diorg dah email... sila check email masing masing.


XOXO