Kelulusan Pengecualian Bayaran Balik Pinjaman/ Pembiayaan Bagi Penerima Biaya Yang Memperolehi Ijazah Sarjana Muda Dengan Kepujian Kelas Pertama

Alhamdulillah...
syukur akhirnya setelah beberapa kali membuat permohonan akhirnya diluluskan jugak..
tah berapa kali aku turun naik bangunan utk mintak tandatangan serta cop pengesahan pendaftar/ penolong pendaftar IPT.
1st permohonan aku direjek sebab batch aku x tergolong dlm batch yg dapat kelulusan bajet 2010..
bila dah diumumkan batch yg tamat sebelum nov 2009 pun boleh buat permohonan aku start mohon semula..
2nd permohonan ada benda yg x lengkap pulak dah.. 
3rd permohonan PTPTN mintak aku bayar rm3500 se sem yg diorg terlebih bagi sbb status TAMAT aku lewat update..( aku buat industrial training last semester so lambat sikit ipt update status)
dah diorg bagi.. aku tanpa berfikir panjang guna jer la sbb time tu belum ada ura2 convert ke biasiswa mcm ni..

kumpul2 duit rm3500 sekali ngan bunga+insuran+upah ujrah segala tu ada la dekat 5 ribu.. huh 
pergi bayar pastu hantar permohonan sekali lagi..
betapa gigih nya aku demi tanak bayar ptptn..
hahaa.

akhirnya segala usaha itu berbaloi..
fuhh.
tp..

hutang dip melambak lagi..hahha..
tu la dulu malas sgt nk apply biasiswa lain..
hambik..
bayar la sampai tua..

untuk sesapa yg tak apply lagi permohonan pengecualian PTPTN untk yg dapat 1st class ni..
boleh la layari website di bawah ini untuk cara-cara:
pastikan semua dokumen ada dan lengkap kalau x PTPTN hantar semula atau diorg x proses..

link borang akuan pelajar :  http://www.ptptn.gov.my/web/guest/borang2

jgn lupa taip sekali surat permohonan
contoh surat dekat scribd ada..
boleh try google if  x tau nk reka ayat sendiri..

ps: permohonan sekarang xyah pos ke KL dah.. boleh hantar direct ke cawangan-cawangan negeri. good luck !


XOXO

No comments:

Post a Comment