cake cheese meleleh

 harini aku n geng join baking class.
1st time aku concentrate tgk org buat kek.
Dlm pada aku concentrate tu malangnya aku x rajin nk buat catatan.
So hasil dr short term memory aku ni.
Aku boleh tunjuk hasil yg kitorg buat je. 
Walaupun rupa kek tu biasa2 je tp rasanye agak best.
Cubaan kitorg separa berjaya.
Cheese x cair sgt so efek tangkap leleh tu x berjaya dihasilkn.
Moga aku rajin utk try kt rumah nanti.

Ini resepi yg kitorg tiru time buat kek cheese meleleh ni.
Credit to the owner 

Hihi..

Tenaga pengajar yg juga opismate kitorg tu menyarankn beberapa perkara...
Antaranya untuk kek keju or cheese meleleh ni baiklah di lapis lapiskn dlm tupperware
Sbb nanti cheese tu xdek la leleh merata rata
Pastu utk kek nk lapis2 tu boleh jugak guna kek lain.
Mcm kitorg haritu blaja jgk buat kek red velvet so ade geng yg pakai kek tu sbg lapisan.
Utk topping tu sukahati la nk taruk ape2.
Kitorg ade yg taruk milo la nestum la..

Itu je yg aku ingt buat masa sekarang..
Sape rajin leh try..

Utk biskut cheese meleleh ni resepi versi sukahati kitorg jer salin asal faham..
;)

carta menunjukkan bahan-bahan kek yang diperlukan mengikut saiz acuan

XOXO

No comments:

Post a Comment